Sunday, June 28, 2009

BULAN KESYUKURAN SMK DATUK PETER MOJUNTIN, 2009

Sepanjang Mei 2009, Panitia Pendidikan Islam SMK Datuk Peter Mojuntin telah menjalankan beberapa aktiviti bersempena dengan pelancaran Bulan Kesyukuran 2009. Bulan Kesyukuran merupakan program sekolah yang diadakan setiap bulan Mei pada setiap tahun. Untuk melaksanakan aktiviti pada bulan ini, pihak sekolah telah mempertanggungjawabkan Panitia Pendidikan Islam, Panitia Pendidikan Moral dan Panitia Pendidikan Seni. Adalah diharapkan melalui program dan aktiviti yang diadakan bagi panitia Pendidikan Islam sedikit sebanyak dapat membantu memberi nilai berkualiti terhadap pengetahuan sedia ada pelajar.

Selain dari itu, antara objektifnya adalah untuk memupuk kesedaran di kalangan pelajar kepentingan bersyukur dan terima kasih dan memantapkan lagi nilai-nilai murni sedia ada di kalangan pelajar.

Antara aktiviti yang dilaksanakan oleh Panitia Pendidikan ialah pemakaian lencana bulan kesyukuran di kalangan guru dan pelajar sepanjang bulan Mei, pertandingan kuiz Pendidikan Islam pertandingan khat dan pertandingan menulis kad ucapan dengan tulisan Jawi.

Program ini telah disempurnakan pelancarannya oleh Pn. Nurani Fauziah Derin, Pengetua SMK Datuk Peter Mojuntin pada 04 Mei 2009, bertempat di Dewan Harmoni SMK Datuk Peter Mojuntin, yang turut dihadiri oleh guru-guru penolong kanan dan guru-guru serta semua pelajar sidang pagi SMK Datuk Peter Mojuntin. [Gambar Atas, ketua pelajar Jasmine Rajah memakaikan lencana bulan kesyukuran kepada Pengetua, Pn Nurani Fauziah Derin sebgai simbolik pelancaran bulan kesyukuran 2009]

Keputusan bagi pertandingan Kuiz Pendidikan Islam adalah seperti berikut, bagi kategori menengah rendah, tempat pertama dimenangi oleh Shasha Salamma Bt. Mohd Yusof [3D], tempat kedua ialah Jannatun Naimah Sugiharto [3A] dan tempat ketiga jatuh kepada Amiratul Hidayah Bte Burhan (3A). Manakala bagi kategori Menengah Atas, johan disandang oleh Norziana Binti Raspin (4A), Naib Johan dimenangi oleh Munira Burhanuudin Syam (4A) dan tempat ketiga jatuh kepada Noor Amalina Binti Abd Latif (5A).

Bagi Penulisan Khat sidang pagi, johan Junita Pridi binti Benyamin 5C dan Naib Johan Munira Binti Burhanuddin Sham. Bagi kategori pendidikan khas, johan ialah Joepoldson Jopinu (Bukan muslim) Naib Johan Maxwell (bukan muslim) dan tempat ketiga Janet Sylvarinus (bukan muslim).
Manakala bagi pertandingan Kad Ucapan Jawi, sidang pagi pemenangnya ialah Munira binti Burhanuddin Sham. Kategori Pendidikan Khas, Johan ialah Norbaizurah Shahinin, Naib Johan Roderick Kelvin Gondipon dan tempat ketiga ialah Lidia Kadim.

Majlis Penyampaian hadiah dan sijil penyertaan telah disempurnakan oleh Pn. Fay H. Mogindol Penolong Kanan Pentadbiran pada 27 Mei 2009.

K/Panitia.




No comments:

Post a Comment