Sunday, June 28, 2009

NADWAH KEPIMPINAN PELAJAR DAERAH PENAMPANG 2009


Adik Norziana Raspin (gambar) dari SMK Datuk Peter Mojuntin, Penampang telah dipilih sebagai peserta terbaik perempuan dari Daerah Penampang dalam Nadwah Kepimpinan Pelajar Islam, di Kem Malanggang Kiulu, Tuaran. Dengan pemilihan ini, Norziana Raspin yang merupakan pelajar tingkatan 4A akan mewakili Daerah Penampang bersama 3 orang lagi peserta ke Nadwah Kepimpinan Pelajar Islam Peringkat Negeri yang akan diadakan pada pertengahan julai nanti.

Nadwah Kepimpinan Pelajar Daerah penampang telah diadakan di Pusat Ko-Negeri Sabah, Kem Malanggang, Kiulu, Tuaran pada 19 hingga 21 Jun 2009. Program ini telah diadakan secara bersama oleh Pejabat-pejabat Pelajaran Daerah Penampang, Kota Kinabalu dan Tuaran. Seramai 300 peserta, masing-masing 100 orang dari setiap daerah telah menghantar peserta ke program tersebut. 30 orang fasilitator dan 15 orang urusetia turut terlibat dalam program ini.

SMK Datuk Peter Mojuntin di bawah Panitia Pendidikan Islam telah menghantar 6 orang peserta bersama dua orang guru pengiring yang juga bertindak sebagai Fasilitator dan Ketua Kem Komandon dalam Program yang diadakan ini.

Pelajar-pelajar yang mewakili SMK Datuk Peter Mojuntin ialah Md. Rizal Jafar(4B), Herman Bin Masri (4C), Adireka Syahiran Kassim (4C), Norziana Binti Raspin (4A), Siti Norshahzriennah Bte Jutah (4D) dan Husnih Nur Binti Abdul Salam (4D). Ust. Dul-Rosidi Ahmad dan Ust Ahmad Rezwan Razali bertindak sebagai guru pengiring.

Pelbagai aktiviti telah diatur oleh pihak urusetia nadwah bersama dengan Pusat Ko Negeri sepanjang nadwah ini. Antara aktiviti tersebut ialah Ice Breaking, Kuliah subuh, Kawad Kaki, Aktiviti Pengkalan Bergilir (Kerubung Terbang, Larian Berhalangan – kolam diraja, tarzan swing, lubang jarum, kargo net dan sungai), ceramah, bengkel, khidmat masyrakat dan juga Qiamullai.

Perasmian penutupan telah disempurnakan oleh Tuan Pegawai Pelajaran Daerah Tuaran pada 21 Jun 2009.
Sesi Bergambar.
Duduk dari kiri, wakil Pusat Ko, Pegawai Pelajaran Daerah Tuaran, Ketua Unit Pendidikan Islam Bahagian Barat dan Ketua kem Komandon bersama fasilitator ketika sesi bergambar.

No comments:

Post a Comment