Sunday, June 28, 2009

SEMINAR PEMIKIRAN ISLAM KE 2

Panitia Pendidikan Islam telah menghantar seramai enam orang pelajar sebagai peserta Seminar Pemikiran Islam ke 2 yang telah diadakan di Kompleks Belia dan Sukan Persekutuan Sabah, Pasir Putih Putatan pada 28 Jun 2009. Program telah dianjurkan oleh Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) Negeri Sabah. Seminar ini diadakan sempena Muktamar Agung ABIM.

Majlis dimulakan dengan Ucap Utama yang bertajuk "Konsep Budaya Ilmu" oleh Ybhg. Sdr Muddin Beting, Penolong Pengarah, Jabatan Pelajaran Sabah. Seminar diteruskan dengan pembentangan kertas kerja yang bertajuk "Budaya Ilmu Teras Pembinaan Generasi" oleh Ybhg Sdr. Abdul Manap Mahmud, YDP ABIM Sabah.

Selepas rehat, seminar diteruskan dengan forum yang bertajuk "Peranan Generasi Muda dalam Pembudayaan Ilmu". Antara ahli panel yang terlibat ialah Sdr. Zikri Zainuddin, Setiausaha ABIM, Sabah, Sdr. Fairuz Assaadah Hj. Sulaiman, Helwa ABIM Sabah dan Sdr. Basri Abbas, ABIM Putatan. Sdr. Putera Alif Al'Ain Bin Jasni, UMS Kampus Labuan bertindak sebagai moderator.

Seminar ini di Rasmikan oleh YB. Datuk Seri Panglima Yahya Hussin, Tim. Ketua Menteri merangkap Menteri Pertanian dan Industri Makanan Sabah.

SMK Datuk Peter Mojuntin diwakili oleh Rita Binti Abdul, Siti Nur Khairiah Mohammad, Mohd Naszrien Ismail, Burhanuddin Bin Alias, Nasirah Nasir dan Norain Asni dari tingkatan enam rendah. Ust Dul-Rosidi Ahmad sebagai guru pengiring.



K/Panitia

No comments:

Post a Comment